Monday 11 November 2013

Bermulanya Shaklee Sebagai Pendapatan Sampingan Saya


Assalamualaikum wbt..

Malam ini saya ingin berkongsi bagaimana saya boleh terjebak dengan bisnes Shaklee nih. hehehe

Pada Oktober 2010 saya telah melahirkan anak sulung saya. Alhamdulillah tiada sebarang masalah. Tetapi biasalah... saya ibu muda yang masih belajar. Search sana sini cara penyimpanan susu EBM bila nak buat stok sebelum masuk kerja. Jumpalah dengan perlbagai tips dan cara2 yang dikongsi ramai ibu-ibu di laman web dan juga facebook. Alhamdulillah. Tidak kurang juga ada yang memberitahu mereka mengambil vitamin-vitamin Shaklee (Set Menyusu) untuk membanyakkan dan memekatkan susu. Saya pada ketika itu alhamdulillah tiada masalah kekurangan susu badan, mungkin kerana demand anak tinggi dan kerap mengepam serta minum air masak yang banyak. Cuma sedikit rasa letih sebab anak sulung saya memang sangat kerap menyusu dan lama juga sesekali dia menyusu, sampai lenguh-lenguh badan. Jadi saya pun ingin mencuba vitamin menyusu Shaklee, dengan harapan saya sentiasa rasa segar, tidak letih lesu, dapat vitamin secukupnya untuk diri sendiri (maklumlah nak supply untuk anak lagi) dan anak pun dapat vitamin yang secukupnya. Saya pun mencuba trial pack set menyusu Shaklee yang saya beli pada masa itu RM80 untuk percubaan sebulan (seperti gambar di bawah). Memang berkesan. Susu jadi pekat lemak berkrim. Terus saya rembat full pack pulak. huhuhu.


**trial pack yang disediakan atas permintaan pelanggan**

Kemudian bila lahirkan anak kedua 2012, saya terfikir nak cari vitamin untuk pulihkan semula struktur kulit muka saya yang banyak bekas-bekas parut jerawat kesan daripada hormon semasa hamilkan anak kedua tahun 2011. So tahun 2012 saya cuba Vitamin E Shaklee dan juga ESP. Wahhhh!! segala parut jerawat makin pudar dan adik saya pun pernah tegur "kak long makan apa kulit nampak glowink ja?" Hehehe.


Maaf ESP tiada dalam bentuk trial pack yer
                                  Vita E Complex                           Tapi sekarang kebanyakan distributor dah jarang sediakan                                                                                  trial pack sebab full pack lagi jimat dan murah.


Kemudian Jun 2013 saya dok google macam mana laaa nak jadi pengedar Shaklee nih, sebab saya sudah menjadi pengamal vitamin2 shaklee yang tegar. Alhamdulillah saya di pertemukan jodoh dengan blog Kak Farihah di mana blog dia ceritakan secara details bagaimana untuk menjadi pengedar shaklee. Blog lain buat saya pening dan tertanya-tanya. Jadi, saya terus whatsapp kak Farihah untuk jadi ahli. Pada awalnya saya hanya beli untuk diri sendiri dan juga mama ayah. Kemudian kawan-kawan pulak dok merisik dan minta saya tolong orderkan untuk mereka kerana mereka lihat kesan yang ohsem dari vitamin shaklee nih.. Tup-tup setiap kali 14 hb setiap bulan akan ada bonus yang Shaklee bank in ke akaun saya. Wah!!!! ini sudah masyuk. Kemudian saya pun mulalah berkongsi di facebook dan juga blog, serta mula membuat fanpage sendiri. Alhamdulillah sedikit sebanyak membantu saya menjana pendapatan sampingan. Dari rumah pun anda boleh berniaga dan buat duit. Disamping dapat menjaga sendiri anak-anak di rumah. Sangat senang dan lumayan!




Begitulah ceritanya bagaimana saya boleh menjana pendapatan sampingan dengan Shaklee =)

Anda juga boleh cuba menjana pendapatan sendiri 3-4-5 angka sebulan dengan menjadi pengedar Shaklee. Jom sertai keluarga shaklee kami di Royal Vitamin untuk menjana pendapatan anda. Jana pendapatan seberapa banyak yang anda target dan inginkan.

Thanks for reading!

Firdha
ID 923337
Whatsapp 013 488 0521

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...